UOKiK: Compensa ma wypłacić rekompensaty obecnym i byłym klientom

Jeśli klient nie zareagował na ofertę dodatkowej ochrony ubezpieczeniowej za wyższą składkę, Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie uznawało to za zgodę. Taką praktykę zakwestionował Prezes Urzędu Konkurencji i Konsumentów.

Publikacja: 24.04.2023 10:17

UOKiK: Compensa ma wypłacić rekompensaty obecnym i byłym klientom

Foto: rp.pl / Paweł Rochowicz

Chodzi o ofertę wysyłaną klientom w rocznicę ubezpieczenia. Było to rozszerzenie zakresu ochrony np. na pobyt w szpitalu w następstwie nieszczęśliwego wypadku, w zamian za wyższą składkę. Jak czytamy w komunikacie UOKiK, Compensa wymagała, aby osoby niezainteresowane ofertą zawiadomiły ją o tym. Klienci, którzy tego nie zrobili, a opłacali składkę w dotychczasowej wysokości, byli informowani o niedopłacie i wzywani do zapłaty brakującej kwoty.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Prawo karne
Akta znalezione w domu Zbigniewa Ziobry. Prokuratura przekazała nowe informacje
ABC Firmy
Firma zapłaci prawie 240 tys. zł kary. Wszystko przez zgubionego pendrive'a
Zawody prawnicze
Adwokaci apelują do Tuska. Chcą uchylenia rozporządzenia MS
Praca, Emerytury i renty
Czternasta emerytura z wieloma znakami zapytania. Będzie podwyżka?
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?